02 februari 2009

Författarkurser våren och sommaren 2009

Författarkurserna jag håller på Folkuniversitetet i Göteborg vänder sig till den som vill träna metoder och tekniker för att berätta: Hur skriver man litterära reportage, noveller eller romaner? Hur gestaltar man istället för att förklara för läsaren? Hur undviker man perspektivsvaj? Hur gör man karaktärer och relationer levande? Hur bakar du in miljön i handlingen? Under kursen väljer du själv om du vill arbeta med skrivövningar eller med en egen novell eller roman.

Anmäl dig här till Författarkurserna
Läs kursprogrammet


Våren och sommaren 2009

  • 28 feb-1 mars - Grundkurs, nivå 1
  • 28-29 mars - Bygga spänning, nivå 1 och 2
  • 25-26 april - Grundkurs, nivå 1
  • 9-10 maj - Dialog och karaktär
  • 7-10 juli - Grund-Fortsättning, nivå 1-2, Fyra dagar
  • 15-16 augusti - Grundkurs, nivå 1

2 kommentarer:

  1. Din länk "http://ickevald.net/perherngren/forfattarkursprogram.htm" fungerar inte.

    Jag bor tyvärr lite för långt bort, eller finns det distansalternativ?

    SvaraRadera
  2. Det finns ju många distanskurser för författare - men tyvärr ingen som jag håller ...

    Märkligt att länken inte fungerade. När jag testar den så funkar det. Kan du kolla igen. Jag hoppas det inte finns ngn spärr från USAt...

    SvaraRadera